יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

ספר עוגב קטן

J. S. Bach - Orgelbüchlein (BWV 599-644) - Ensemble Mare Nostrum - Andrea De Carlo - Celine Scheen, Simon Bomon, Leonardo Gracia Alarcon - MA Recordings - M076A - CD

י.ס. באך - ספר עוגב קטן (רי"ב 599-644) - אנסמבל מרה נוסטרום - בניהולו של אנדראה דה קארלו (ויולה דה גאמבה), סלין שין וסיימון בומון (סופראן), לאונרדו גרסייה אלארקון (עוגב)

ספר העוגב הקטן הינו אוסף של פרלודים קונטרפונקטיים שבאך הלחין על בסיס מנגינות של קוראלים המושרים במהלך השנה הליטורגית הלוטראנית. הוא השלים את הלחנתם של 45 פרלודים מתוך 174 שתוכננו (כנראה), בזמן שרותו בוויימר, ולא חזר לעבוד עליהם לאחר עזיבתו. משערים כי היצירה יועדה לצרכי לימוד ותרגול נגינת עוגב. בהקלטה שלפנינו נעשה שימוש בעוגב (נייד) רק לביצוע אחד או שניים מהתפקידים בקוראל ובשאר התפקידים משמשים, בקומבינציות שונות, קונסורט ויולים, ארכי-לאוטה ולעיתים קול אנושי בשירת מילות הקוראל עצמו. על מספר פרלודים ישנה חזרה, כל פעם בתזמור שונה.

העיבוד מקורי והביצוע יפה, לטעמי במיוחד בקטעים המושרים. ההקלטה, כרגיל אצל טוד גרפינקל מ- MA Recordings, משובחת ותערב לאוזניהם של האודיופילים שבינינו.

70:32 דקות

ההערכה שלי -
רמת התוכן: 10
טיב הביצוע: 10
איכות ההקלטה: 10